Sommerens specialitet – hjemmelavet is

Så kan vi rigtig mærke sommeren her i lille Dannevang. I alle villahaver er der fuld fart på plæneklipperen og jordbærerne og fløden står på køl til aftensmaden. Alt er rigtig skønt.

Det der lige topper det hele er at diske op med en ordentlig omgang hjemmelavet is. Hjemmelavet is er det bedste jeg ved, specielt den mangfoldighed man kan få ud af en omgang almindelig hjemmelavet vanilleis eller chokoladeis.

Mulighederne er mange, personligt elsker jeg små chokoladestykker i min vanilleis og det er heldigvis nemt at lave, specielt hvis man har en ismaskine. Har man ikke sådan en sjover kan man bare lave det i en skål i fryseren, det er et lidt større arbejde, men helt ærligt, så er det ikke værre end at gå og kigge ned i Weber grillen i ny og næ.

Det er også helt fantastisk at lave noget pebermyntesukker, det gøre man nemmest ved at knuse noget friskt mynte i en morter sammen med noget sukker, mynten kan købes som krydderurt i ethvert supermarked – lad vær med at plant den i haven den spreder sig – hurtigt. Plant den i en kasse i stedet eller en spand.

Disclaimer

You may also like...

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *