Udfordring med kontor

Nu har vi efter lang tids overvejelser fundet løsningen på en udfordring, som vores arkitektfirma har stået overfor. Sagen er, at vi for nogen tid siden vandt en arkitektkonkurrence om et større byggeri i København. Det er vi selvfølgelig både glade for og stolte af, men da vores firma har domicil i Jylland, kom vi til at stå med en udfordring.

Sagen er, at med så stort et byggeprojekt, skal der før byggeriets start holdes en masse møder med både bygherre og forskellige entreprenører, og det er helt naturligt vores opgave at samle trådene og altså være værter i den slags møder. Men da vi ikke har noget kontor i København, så vi os nødsaget til at oprette et kontor med egnede mødelokaler i København i perioden op til byggeriets start og i selve byggeperioden.

Den slags kan være en ret bekostelig affære, for udgifterne indskrænker sig selvfølgelig ikke kun til lejen af egnede lokaler med en central beliggenhed. Sådan et kontor skal naturligvis også møbleres, og man er nødt til at have noget personale til at service os og vore gæster under møderne.

Det var en kollega fra et andet firma, der gav mig ideen. Han fortalte nemlig om en nogenlunde tilsvarende situation, han selv havde været i, og hans firma havde den gang valgt at leje sig ind på et kontorhotel i København.

Min kollega fortalte, at de havde været særdeles godt tilfredse med den løsning, for på den måde flyttede de ind i et kontor, der allerede var møbleret, og det var kontorhotellets opgave at stille personale til rådighed under møderne.

Jeg havde på det tidspunkt nok hørt om begrebet kontorhoteller, men jeg havde aldrig sat mig rigtigt ind i, hvordan den slags fungerer. Derfor kontaktede jeg det samme kontorhotel, som min kollegas firma havde benyttet for at forhøre mig om mulighederne og selvfølgelig også lidt om de udgifter, en sådan ordning ville påføre os.

Det endte med, at jeg tog en tur til København for at forhandle tingene på plads med det pågældende kontorhotel, ligesom jeg så kunne tage faciliteterne nærmere i øjesyn og få en orientering om den service, kontorhotellet kunne tilbyde os.

Det blev alt i alt et ganske positivt besøg, jeg havde i hovedstaden, for kontorhotellet kunne tilbyde en hel vifte af forskellige services, som vi bestemt har brug for i den periode, vi skal agere i København før og under byggeriet. Blandt andet har vi fået oprettet vores egen telefonlinje, som passes af kontorhotellets personale, men det er vores firmanavn, der bliver svaret med, når vore forretningsforbindelser ringer på det nummer.

Blandt andet den form for service er vi meget tilfredse med, for ret beset er det ikke nødvendigt for os at være til stede i København hver eneste dag. Men så sørger kontorhotellet for at besvare vore opkald og tage mod besked, ligesom vi nu allerede flere gange har oplevet, at de har ringet os op, når de har haft indtryk af, at en henvendelse kræver hurtigt svar.

Det har alt i alt vist sig at være den rigtige løsning for os.

You may also like...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *